VREAU SĂ PARTICIP!

Pentru mai multe informații vă stăm la dispoziție!
Malvina Udrea:  0737 733 444 
malvina.udrea@wolterskluwer.com

Retrospective și perspective fiscale: 2022 vs. 2023

VREAU SĂ PARTICIP!

Retrospective și perspective fiscale: 2022 vs. 2023

Pentru mai multe informații vă stăm la dispoziție!
Malvina Udrea: 0737 733 444 
malvina.udrea@wolterskluwer.com

19 Ianuarie 2023 

Prezentarea evenimentului
  • Ce am învățat în anul 2022 și la ce să fim atenți în 2023 din punctul de vedere al legislației și practicii fiscale?

  • Anul 2022 a fost un an al schimbării din punct de vedere fiscal. Digitalizarea, cuvânt cheie în vocabularul ANAF, s-a manifestat în diverse planuri. Impozitele, taxele, procedurile fiscale sunt influențate de accesul la informații. ANAF urmărește să obțină cât mai multe date și dezvoltă sisteme pentru a le procesa. Când nu reușește, îi cere contribuabilului să clarifice, să dovedească rațiunea operațiunilor derulate. De multe ori, oricât ar încerca, contribuabilul nu reușește să aducă o dovadă satisfăcătoare...

  • Webinarul urmărește reglementările și practicile autorităților și pe cele ale instanțelor din anul 2022 și atrage atenția asupra dificultăților pe care le aduce anul 2023.

ADRIAN-MIHAI ZAMFIR


Avocat în cadrul Filip & Company, Adrian reușește în toate interacțiunile sale cu autoritățile fiscale sau cu clienții să realizeze cu eficiență transmiterea informației cu ajutorul unor termeni prietenoși și accesibili pentru profesioniști. 


Experiența dobândită în proiecte complexe din diverse arii de practică i-a permis apropierea de regulile în materie de TVA și de prețuri de transfer, zone în care reușește să comunice punctele sale de vedere într-o manieră clară atât pentru autorități, cât și pentru instanțe.

CÂND ȘI UNDE

19 IANUARIE 2023; Orele 13:00 – 16:00 

Webinar

Wolters Kluwer România SRL are dreptul să modifice datele de desfășurare ale evenimentelor sau să anuleze evenimentul, aceste informații fiind transmise în termen de 3 zile lucrătoare înainte de data stabilită inițial.

 Efectuarea plăţii pentru participarea la un eveniment Wolters Kluwer Romania semnifică acceptarea termenilor şi condiţiilor privind organizarea evenimentului. 

În cazul neparticipării în data de desfășurare a evenimentului, suma achitată nu se restituie, având posibilitatea de a vizualiza înregistrarea evenimentului timp de 5 zile de la data desfășurării acestuia.

PREȚURI

400 lei + TVA

În cazul neparticipării în data de desfășurare a evenimentului, suma achitată nu se restituie, având posibilitatea de a vizualiza înregistrarea evenimentului timp de 5 zile de la data desfășurării acestuia.

PREȚURI

400 lei + TVA

VREAU SĂ PARTICIP!
VREAU SĂ PARTICIP!

INCLUSE ÎN PREȚ

 diplomă de participare, la cerere
voucher sintact.ro (acces 15 zile)

ÎNSCRIERE

Înscrierea constă în emiterea unei facturi fiscale în baza căreia puteți achita taxa de participare. Factura poate fi emisă fie pe persoană fizică, fie pe persoană juridică (societate, cabinet, PFA).

VREAU SĂ PARTICIP!
Detaliile evenimentului

© Toate drepturile rezervate S.C. Wolters Kluwer Romania SRL 
Cod Fiscal RO8451308 / Reg. Com. J40/4017/1996;
Tel: 031.224.41.95; Email: marketing@wkro.ro

  • Identificarea reglementărilor din anul 2022 care influențează structura activității în anul 2023 – supra-taxarea muncii part-time și regimul microîntreprinderilor;

  • Clarificarea regimului fiscal al terenurilor din extravilan din perspectiva gestionării portofoliului investițional;

  • Înțelegerea riscurilor aferente relațiilor dintre sediile și societățile mamă din perspectiva ajustărilor cerute de aplicarea regulilor prețurilor de transfer;

  • În materie de TVA, clarificarea modului în care trebuie să se analizeze activitatea partenerilor contractuali;

  • În materie de TVA, identificarea problemelor ridicate de noile reguli în materia vânzării locuințelor (TVA 5%);

  • Clarificarea regimului fiscal al PFA-urilor și al microîntreprinderilor în 2023; 

  • Identificarea problemelor ridicate de impozitul pe venit în 2023: noile reguli aplicabile contribuțiilor și transferului proprietăților imobiliare;

  • Înțelegerea noutăților procedurale: verificarea documentară, analiza dosarelor de prețuri de transfer și o posibilă schimbare de perspectivă a autorităților cu privire la rolul inspecției fiscale.
Beneficii participanți
  • Identificarea reglementărilor din anul 2022 care influențează structura activității în anul 2023 – supra-taxarea muncii part-time și regimul microîntreprinderilor;

  • Clarificarea regimului fiscal al terenurilor din extravilan din perspectiva gestionării portofoliului investițional;

  • Înțelegerea riscurilor aferente relațiilor dintre sediile și societățile mamă din perspectiva ajustărilor cerute de aplicarea regulilor prețurilor de transfer;

  • În materie de TVA, clarificarea modului în care trebuie să se analizeze activitatea partenerilor contractuali;

  • În materie de TVA, identificarea problemelor ridicate de noile reguli în materia vânzării locuințelor (TVA 5%);

  • Clarificarea regimului fiscal al PFA-urilor și al microîntreprinderilor în 2023; 

  • Identificarea problemelor ridicate de impozitul pe venit în 2023: noile reguli aplicabile contribuțiilor și transferului proprietăților imobiliare;

  • Înțelegerea noutăților procedurale: verificarea documentară, analiza dosarelor de prețuri de transfer și o posibilă schimbare de perspectivă a autorităților cu privire la rolul inspecției fiscale.
1)    Restructurarea impozitului pe venit
a)    2022 – suprataxarea muncii part-time;
b)    2023 – dificultăți ale noului regim fiscal al microîntreprinderilor;
c)    2023 – noul regim al contribuțiilor datorate pentru veniturile obținute din activități independente;
d)    2023 - PFA vs. Microîntreprindere vs. Salariu.


2)    O nouă viziune asupra impozitării proprietății
a)    2022 – Cel mai mare impozit din România – 80% - impozitarea transferului terenurilor din extravilan;
b)    2023 – modificarea, din nou, a condițiilor de aplicare a TVA de 5% pentru locuințe;
c)    2023 – dificultățile aplicării noilor reguli de determinare a impozitului local;
d)    2023 – noul regim al impozitării veniturilor din închirierea și din transferul proprietăților imobiliare.


3)    Raporturile dintre entități afiliate – din nou în lumina reflectoarelor

a)    2022 – practica autorităților și a instanțelor în analiza ajustărilor profiturilor entităților afiliate;
b)    2023 – ce implicații are reluarea accesului ANAF la bazele de date Orbis pentru inspecțiile fiscale.


4)    TVA – o întrebare în plus nu strică!
a)    2022 – CJUE atrage atenția: aveți grijă să nu fiți prinși în carusel!
b)    2023 – E-factura – o nouă etapă în implementare și armonizare la nivel european (VAT in the Digital Age).


5)    Noutăți procedurale – fiscul nu sună de două ori!
a)    2022 – Relansarea verificărilor documentare;
b)    2023 – proiectul de OUG care redefinește raportul dintre contribuabil și inspectori. 


6)    Întrebări participanți.

Agenda
webinarului
1)    Restructurarea impozitului pe venit
a)    2022 – suprataxarea muncii part-time;
b)    2023 – dificultăți ale noului regim fiscal al microîntreprinderilor;
c)    2023 – noul regim al contribuțiilor datorate pentru veniturile obținute din activități independente;
d)    2023 - PFA vs. Microîntreprindere vs. Salariu.


2)    O nouă viziune asupra impozitării proprietății
a)    2022 – Cel mai mare impozit din România – 80% - impozitarea transferului terenurilor din extravilan;
b)    2023 – modificarea, din nou, a condițiilor de aplicare a TVA de 5% pentru locuințe;
c)    2023 – dificultățile aplicării noilor reguli de determinare a impozitului local;
d)    2023 – noul regim al impozitării veniturilor din închirierea și din transferul proprietăților imobiliare.


3)    Raporturile dintre entități afiliate – din nou în lumina reflectoarelor

a)    2022 – practica autorităților și a instanțelor în analiza ajustărilor profiturilor entităților afiliate;
b)    2023 – ce implicații are reluarea accesului ANAF la bazele de date Orbis pentru inspecțiile fiscale.


4)    TVA – o întrebare în plus nu strică!
a)    2022 – CJUE atrage atenția: aveți grijă să nu fiți prinși în carusel!
b)    2023 – E-factura – o nouă etapă în implementare și armonizare la nivel european (VAT in the Digital Age).


5)    Noutăți procedurale – fiscul nu sună de două ori!
a)    2022 – Relansarea verificărilor documentare;
b)    2023 – proiectul de OUG care redefinește raportul dintre contribuabil și inspectori. 


6)    Întrebări participanți.

Agenda
webinarului
  • La începutul anului fiscal este util să aruncăm o privire în urmă pentru a înțelege care sunt riscurile de care trebuie să ne ferim în viitor. 

  • Abordarea fiscală a unui contribuabil este influențată de numeroși factori. Cei mai importanți sunt obiectivele economice urmărite și înțelegerea reglementărilor fiscale aplicabile activității efectiv desfășurate. Cu cât obiectivele sunt mai clare și înțelegerea mai corectă, cu atât riscurile fiscale sunt gestionate mai corect. 

  • Webinarul își propune să semnaleze câteva dintre elementele care au fost aduse în atenția autorităților și a instanțelor în 2022 și să atragă atenția asupra unor posibile dificultăți pe care le-ar putea aduce anul 2023. 

  • Având în vedere că în anul 2024 sunt alegeri locale, europarlamentare, parlamentare și prezidențiale, ne putem aștepta ca autoritățile să facă un efort suplimentar în 2023 pentru a suplimenta veniturile bugetare. 

  • Înțelegerea procedurilor și a reglementărilor fiscale cu impact în 2023 este principalul instrument aflat la dispoziția contribuabililor în perioada următoare. 
Tematica

webinarului

Participanți
  • Management executiv și financiar din cadrul societăților din România și/ sau grupurilor multinaționale care sunt prezente în România;

  • Management și personal al departamentelor financiar și/ sau contabil din cadrul entităților active atât în România, cât și în afara țării;

  • Departamentele juridice din cadrul entităților care activează atât în România, cât și în afara țării.

GEORGE TRANTEA

Avocat cu peste 14 ani experiență în domeniul litigiilor fiscale, George este coordonator al centrului de dispute fiscale din cadrul Filip & Company. 

Deoarece orice disputa poate fi prevenită, George urmărește să faciliteze înțelegerea implicațiilor fiscale pe care le au operațiunile derulate de clienții Filip & Company. După o serie de webinare care au vizat noile reguli TVA din spațiul comunitar (Quick Fixes și E-commerce în anul 2021), sau implicațiile impozitului minim agreat de OCDE și G20 în anul 2022, impozit ce va afecta clienții activi într-o piață globală, George vă propune analiza juridică a evenimentelor fiscale ale lui 2022 pentru a înțelege și pregăti mai bine anul 2023.


La baza experienței sale stă o pregătire internațională, atât în sistemul legal din România, cât și cel din Franța. Experiența câștigată în România și în Franța i-au oferit o perspectivă europeană și o mai bună înțelegere a domeniului legal și a intereselor și obiectivelor economice ale clienților.

Lectorii
evenimentului