© Toate drepturile rezervate S.C. Wolters Kluwer Romania SRL; 
    Cod Fiscal RO8451308 / Reg. Com. J40/4017/1996;
    Tel: 031.224.41.95; Email: marketing@wkro.ro

CÂND ȘI UNDE
06 noiembrie 2020; Orele 13:00 – 16:00

Fiind vorba despre un webinar, locul de unde vă conectați cu noi rămâne la alegerea dumneavoastră, din confortul locuinței sau al biroului unde lucrați.

SUNĂ ACUM!

Remediile rapide (Quick Fixes) 
în materie de TVA  

Măsuri optime de implementare pentru prevenirea disputelor

Anul 2020 a adus modificări semnificative din perspectiva TVA, în special pentru actorii implicați direct în tranzacțiile transfrontaliere din cadrul pieței unice europene.

Detaliile evenimentului

Trainerii
evenimentului

Pentru mai multe informații vă stăm la dispoziție!
Alina AlexeTelefon: 0737 733 450; E-mail: alina.alexe@wolterskluwer.com

George Trantea

Avocat cu peste 12 ani experiență în domeniul controverselor fiscale

INCLUSE ÎN PREȚ


     diplomă de participare;
     voucher Sintact.ro (acces 15 zile);
     voucher de 450 lei discount pentru achiziția soluției juridice LexForce
     acces 5 zile pentru revizualizarea evenimentului


Webinar 06 noiembrie 2020

Tematica
webinarului

Aflată într-o continuă tranziție, sistemul TVA al UE, oscilează între taxarea furnizorilor (măsură temporară ce se aplică de aproape 30 de ani) și taxarea consumatorilor (scop final al sistemului). 

Remediile Rapide în materie de TVA sunt menite a face un pas spre scopul taxării consumului și a simplifica și uniformiza documentarea tranzacțiilor intracomunitare. Scopul este numai în parte atins deoarece formalismul impus de aceste remedii naște la rândul său o serie de întrebări și probleme de implementare.

Vă propunem să identificăm o cheie de înțelegere a acestor noi cerințe care să sprijine fiecare contribuabil în cadrul viitoarelor discuții cu reprezentanții ANAF.

 Responsabili comerciali din cadrul contribuabililor care participă la tranzacții intracomunitare
⏹    Personal departament financiar – contabil din cadrul entităților active în România care derulează tranzacții intracomunitare
⏹    Personal departament juridic
⏹    Directori executivi și / sau operaționali din cadrul entităților care derulează operațiuni intracomunitare 

Public 
țintă

În cazul neparticipării în data de desfășurare a evenimentului, suma achitată nu se restituie, având posibilitatea de a vizualiza înregistrarea evenimentului timp de 5 zile de la data desfășurării acestuia.

Wolters Kluwer România SRL are dreptul să modifice datele de desfășurare ale evenimentelor sau să anuleze evenimentul, aceste informații fiind transmise în termen de 3 zile lucrătoare înainte de data stabilită inițial.

ÎNSCRIERE
Înscrierea constă în emiterea unei facturi fiscale în baza căreia puteți achita taxa de participare. Factura poate fi emisă fie pe persoană fizică, fie pe persoană juridică (societate, cabinet, PFA).

PREȚ: 400 lei + TVA

Vreau să particip!

Webinarul își propune pe de-o parte să stabilească rațiunea și sfera de aplicare a Remediilor Rapide și, pe de altă parte, să identifice, din perspectiva practică a diminuării riscurilor de apariție a unei controverse fiscale, care este abordarea optimă a noilor cerințe de documentare a tranzacțiilor.

Vreau să particip!

     Adrian CRISTEA are 8 ani de experiență în domenii precum litigiile comerciale, administrative și fiscale, drept imobiliar și corporativ. Perspectiva economică, bazată pe experiența acumulată ca avocat și ca participant activ la circuitul economic, îi permite să coordoneze răspunsul comercial al clienților la măsurile Quick Fixes TVA.

     Experiența substanțială în proiecte complexe, într-o multitudine de domenii și sectoare, îi oferă lui Adrian o perspectivă aplicată, precum și capacitatea de a simplifica lucrurile și de a le face (mai) ușor de înțeles. 

Agenda
webinarului

    Contextul măsurilor Quick Fixes TVA
     Quick Fixes 1 și 2
a)    Condiție de Fond - Necesitatea obținerii codului de TVA pentru aplicarea scutirii livrărilor intracomunitare
b)    Condiții de formă – documentarea tranzacțiilor intracomunitare în funcție de asumarea transportului. Necesitatea revizuirii documentațiilor contractuale și/ sau a proceselor comerciale
     Quick Fix 3 – Uniformizarea regulilor aplicabile tranzacțiilor în lanț
a)    Anumite modele de tranzacționare impun înregistrarea TVA în alte state
b)    Importanța rolului asumat de fiecare participant din perspectiva organizării transportului.
c)    Exemple concrete și obligații TVA aferente fiecărui participant din lanț
     Quick Fix 4  – TVA aferent operațiunilor cu stocuri la dispoziția clientului
a)    Definiție uniformizată
b)    Condiții formale de aplicare a mecanismului simplificat
     Sfaturi: verificați rolul partenerilor în fiecare tip de tranzacție și îndeplinirea cerințelor formale de aplicare a scutirii / simplificați modele business / aplicați INCOTERMS adecvat fiecărei situații
     Întrebări participanți
 

Economisește și rămâi informat cu Abonamentul la Webinariile WK

Vezi Oferta

      După ce s-a luptat cu mecanismele incerte ale TVA aplicabile anterior implementării Remediilor rapide, George Trantea consideră că apariția Quick Fixes ar trebui să conducă simplificarea proceselor implementate de societățile active în România.

      Coordonator al centrului de dispute fiscale din cadrul Filip & Company, George facilitează înțelegerea implicațiilor fiscale ale operațiunilor derulate de clienții noștri. 

     La baza experienței sale stă o pregătire internațională, atât în sistemul legal din România, cât și cel din Franța. Experiența câștigată în România și în Franța i-au oferit o perspectivă europeană și o mai bună înțelegere a domeniului legal și a intereselor și obiectivelor economice ale clienților.

Adrian Cristea

Avocat în cadrul Filip & Company

Măsurile din domeniul TVA, denumite rapide (Quick Fixes) numai prin raportare la urgența care impunea adoptarea lor, sunt aplicabile în toate statele începând cu 01.01.2020 și sunt menite să ofere un plus de predictibilitate atât societăților participante la operațiuni intracomunitare, cât și autorităților fiscale chemate să le verifice.

Agenda
webinarului

     Contextul măsurilor Quick Fixes TVA
     Quick Fixes 1 și 2
a)    Condiție de Fond - Necesitatea obținerii codului de TVA pentru aplicarea scutirii livrărilor intracomunitare
b)    Condiții de formă – documentarea tranzacțiilor intracomunitare în funcție de asumarea transportului. Necesitatea revizuirii documentațiilor contractuale și/ sau a proceselor comerciale
     Quick Fix 3 – Uniformizarea regulilor aplicabile tranzacțiilor în lanț
a)    Anumite modele de tranzacționare impun înregistrarea TVA în alte state
b)    Importanța rolului asumat de fiecare participant din perspectiva organizării transportului.
c)    Exemple concrete și obligații TVA aferente fiecărui participant din lanț
     Quick Fix 4  – TVA aferent operațiunilor cu stocuri la dispoziția clientului
a)    Definiție uniformizată
b)    Condiții formale de aplicare a mecanismului simplificat
     Sfaturi: verificați rolul partenerilor în fiecare tip de tranzacție și îndeplinirea cerințelor formale de aplicare a scutirii / simplificați modele business / aplicați INCOTERMS adecvat fiecărei situații
     Întrebări participanți
 


    Înțelegerea sferei de aplicare a măsurilor Quick Fixes TVA
⏹    Clarificarea rolului pe care trebuie să și-l asume contribuabilul în cadrul fiecărei tranzacții intracomunitare
⏹    Identificarea situațiilor care necesită revizuirea documentațiilor contractuale și/ sau a practicilor economice existente
⏹    Înțelegerea documentației care ar trebui să fundamenteze raporturile intracomunitare

Beneficiile participanților

Vreau să particip!

Tematica
webinarului

Aflată într-o continuă tranziție, sistemul TVA al UE, oscilează între taxarea furnizorilor (măsură temporară ce se aplică de aproape 30 de ani) și taxarea consumatorilor (scop final al sistemului).

Remediile Rapide în materie de TVA sunt menite a face un pas spre scopul taxării consumului și a simplifica și uniformiza documentarea tranzacțiilor intracomunitare. Scopul este numai în parte atins deoarece formalismul impus de aceste remedii naște la rândul său o serie de întrebări și probleme de implementare.

Vă propunem să identificăm o cheie de înțelegere a acestor noi cerințe care să sprijine fiecare contribuabil în cadrul viitoarelor discuții cu reprezentanții ANAF.  
online.

Vreau să particip!

     Adrian ZAMFIR reușește în toate interacțiunile sale cu autoritățile fiscale sau cu clienții să realizeze cu eficiență transmiterea informației cu ajutorul unor termeni prietenoși și accesibili pentru profesioniști. Atitudinea pozitivă sprijină comunicarea punctelor de vedere însoțite de exemple practice cu ajutorul cărora informațiile sunt facil receptate și înțelese.

Adrian-Mihai Zamfir

Avocat în cadrul Filip & Company