© Toate drepturile rezervate S.C. Wolters Kluwer Romania SRL; 
    Cod Fiscal RO8451308 / Reg. Com. J40/4017/1996;
    Tel: 031.224.41.95; Email: marketing@wkro.ro

CÂND ȘI UNDE
24 iunie 2021; Orele 14:00 – 17:00

Fiind vorba despre un webinar, locul de unde vă conectați cu noi rămâne la alegerea dumneavoastră, din confortul locuinței sau al biroului unde lucrați.

SUNĂ ACUM!

Opțiunile operatorilor economici pentru accesarea 
unei măsuri de ajutor de stat 
în vremea COVID-19

În concret, webinarul își propune să treacă în revistă principalele condiții prevăzute în Cadrul temporar pentru măsuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei în contextul pandemiei COVID-19, și/sau în schemele adoptate la nivel național în vigoare, precum și condițiile de eligibilitate și participare în vederea accesării unei măsuri de ajutor de stat în baza art. 107 (2) b) TFUE.

Detaliile evenimentului

Trainerii
evenimentului

Pentru mai multe informații vă stăm la dispoziție!
Alina AlexeTelefon: 0737 733 450; E-mail: alina.alexe@wolterskluwer.com

Manuela Guia

este avocat din anul 2003 și Partener Coordonator al GNP începând cu 1 iulie 2019. Este absolventă a Facultății de Drept a Universității din București și a Universității Paris I Pantheon Sorbonne.

INCLUSE ÎN PREȚ


     diplomă de participare;
     voucher sintact.ro (acces 15 zile);
     acces 5 zile pentru revizualizarea evenimentului

Webinar 24 iunie 2021

Agenda
webinarului

1.    Scurtă introducere în tema webinarului. Noțiuni introductive generale cu privire la măsurile de ajutor de stat.

2.    Cadrul temporar pentru măsuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei în contextul actualei pandemii de COVID-19
      2.1. Măsuri temporare de ajutor de stat.
      2.2. Monitorizare și formalități de aprobare.
      2.3. Măsuri de ajutor de stat aprobate în baza Cadrului Temporar.


3.    Măsuri de ajutor de stat în baza art. 107 (2) b) TFUE
      3.1. Art. 107 (2) b) TFUE ca bază legală în contextul COVID-19.
      3.2. Măsuri de ajutor de stat aprobate în baza art. 107 (2) b) TFUE.


4.    Etape procedurale la nivel național pentru aprobarea măsurilor de ajutor de stat
       4.1. Etapa premergătoare a elaborării documentelor necesare la nivel intern.
       4.2. Procedura de pre-notificare și rolul Consiliului Concurenței.
      4.3. Procedura de notificare și decizia de aprobare emisă de Comisia Europeană.


5.    Măsuri de ajutor de stat aprobate la nivel național în context COVID-19
      5.1. Scheme de ajutor de stat aprobate în baza Cadrului Temporar.
      5.2. Măsuri de ajutor de stat aprobate în baza art. 107 (2) b) TFUE.

În cazul neparticipării în data de desfășurare a evenimentului, suma achitată nu se restituie, având posibilitatea de a vizualiza înregistrarea evenimentului timp de 5 zile de la data desfășurării acestuia.

Wolters Kluwer România SRL are dreptul să modifice datele de desfășurare ale evenimentelor sau să anuleze evenimentul, aceste informații fiind transmise în termen de 3 zile lucrătoare înainte de data stabilită inițial.

ÎNSCRIERE
Înscrierea constă în emiterea unei facturi fiscale în baza căreia puteți achita taxa de participare. Factura poate fi emisă fie pe persoană fizică, fie pe persoană juridică (societate, cabinet, PFA).

PREȚ: 400 lei + TVA

Vreau să particip!
Vreau să particip!Vreau să particip!

     Otilia Vîlcu este specializată în dreptul concurenței, drept comercial, proprietate intelectuală, retail și protecția consumatorilor, precum și achiziții publice.
     Pe parcursul carierei sale, Otilia a fost implicată în cazuri de concurență de mare anvergură din industria de retail și FMCG, sectorul telecomunicațiilor, asigurări și leasing, petrol și gaze, turism, industria cinematografică etc.
     Otilia a coordonat diferite tipuri de proiecte de concurență, asistând clienții în timpul investigațiilor complexe ale Consiliului Concurenței (cazuri de cartel, cazuri de înțelegeri verticale sau abuz de poziție dominantă), de la inspecții inopinate ale Consiliului Concurenței sau ale Comisiei Europene la reprezentarea în cadrul audierilor în fata Plenului, proceduri complexe de recunoaștere, precum și în legătură cu proiecte de ajutor de stat (implicând evaluări de restructurare și/sau accesarea de ajutoare de stat, realizarea de analize de tipul testului investitorului privat etc.) sau probleme de conformare cu regulile de concurență – inclusiv organizarea a numeroase prezentări, sesiuni de pregătire și seminarii pentru clienți și/sau partenerii lor comerciali.
     Recent, Otilia a oferit servicii de asistență și consultanță în legătură cu analiza testului investitorului privat în contextul unei majorări de capital social pentru trei companii de stat active în piața de construcții cu sediul în Bucuresti. În aceeași perioadă, Otilia a oferit și servicii de asistență și reprezentare a unor importanți jucători în sectorul transportului aerian și ferovier în vederea accesării unor măsuri de ajutor de stat individual care să compenseze pagubele suferite ca urmare a crizei generate de pandemia COVID-19.

Agenda
webinarului


1.    Scurtă introducere în tema webinarului. Noțiuni introductive generale cu privire la măsurile de ajutor de stat.

2. 
   Cadrul temporar pentru măsuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei în contextul actualei pandemii de COVID-19
2.1. Măsuri temporare de ajutor de stat.
2.2. Monitorizare și formalități de aprobare.
2.3. Măsuri de ajutor de stat aprobate în baza Cadrului Temporar.


3.    Măsuri de ajutor de stat în baza art. 107 (2) b) TFUE
3.1. Art. 107 (2) b) TFUE ca bază legală în contextul COVID-19.
3.2. Măsuri de ajutor de stat aprobate în baza art. 107 (2) b) TFUE.


4.  Etape procedurale la nivel național pentru aprobarea măsurilor de ajutor de stat
4.1. Etapa premergătoare a elaborării documentelor necesare la nivel intern.
4.2. Procedura de pre-notificare și rolul Consiliului Concurenței.
4.3. Procedura de notificare și decizia de aprobare emisă de Comisia Europeană.


5.   Măsuri de ajutor de stat aprobate la nivel național în context COVID-19
5.1.  Scheme de ajutor de stat aprobate în baza Cadrului Temporar.
5.2. Măsuri de ajutor de stat aprobate în baza art. 107 (2) b) TFUE.

Economisește și rămâi informat cu Abonamentul la Webinariile WK

Vezi Oferta

     Manuela Guia este avocat din anul 2003 și Partener Coordonator al GNP începând cu 1 iulie 2019. Este absolventă a Facultății de Drept a Universității din București și a Universității Paris I Pantheon Sorbonne.
     Până la 1 iulie 2019, Manuela a acționat în calitate de Partener Big 4 și Partener al unei case de avocatură de top din România. Expertiza sa combină cunoașterea aprofundată a legislației României și a Uniunii Europene cu o vastă experiență juridică și în mediul de afaceri, reprezentând de-a lungul carierei sale corporații multinaționale și locale de top în sectoarele private ale Pharma și Health Care, IT & Telecom, Electronică, Retail, Energie, Media și Divertisment, precum și numeroși clienți din sectorul public.
     Manuela este recomandată de principalele publicații juridice internaționale ca specialistă de top în domeniul dreptului concurenței, fiind recunoscută pentru experiența sa semnificativă în toate aspectele complexe ale domeniului.
     Manuela a condus mai mult de 10 ani echipa de avocați clasată pe locul 1 în România în domeniul dreptului concurenței.
     Manuela este licențiată în materia achizițiilor publice, precum și un specialist recunoscut în Telecom și Pharma. Deține o înaltă calificare profesională privind menținerea legăturilor cu autoritățile relevante din sectoare reglementate, este recunoscută ca având un talent oratoric foarte dezvoltat și a profesat ca lector universitar pentru multe generații de studenți masteranzi.
     Manuela a asistat diferiți clienți din industria cinematografică în redactarea propunerilor pentru scheme de ajutor de stat adoptate în 2018. De asemenea, Manuela a asistat clienți din industria utilizatorilor de energie intensivă atât cu cu privire la identificarea și analizarea posibilităților pentru propunerea schemelor de ajutor de stat în legătură cu legislația UE, cât și și la pregătirea unei scheme de Ajutor de stat pentru consumatorii de energie intesivă.  



Otilia Vîlcu

este specializată în dreptul concurenței, drept comercial, proprietate intelectuală, retail și protecția consumatorilor, precum și achiziții publice. 

Beneficiile 
participanților


     Webinarul reprezintă o scurtă introducere și o analiză generală a principalelor etape ce trebuie parcurse în vederea accesării unor măsuri de ajutor de stat, fie că este vorba despre o schemă adoptată la nivel național, fie că este vorba de o măsură individuală de ajutor de stat.

     În mod concret, webinarul își propune să prezinte cele mai importante și relevante aspecte practice de reținut de către operatorii economici în situația în care aplică pentru solicitarea unei măsuri de ajutor de stat. 


     Pe parcursul webinarului vom detalia condițiile de eligibilitate și modalitatea de redactare a documentației specifice unora dintre cele mai solicitate scheme de ajutor de stat la nivel național, dar și raportat la Cadrul temporar al Comisiei Europene pentru măsuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei în contextul pandemiei COVID-19, precum și evoluția și stadiul acestora la nivel național.

 Opțiunile operatorilor economici pentru accesarea unei măsuri de ajutor de stat în vremea COVID-19 și cum să preîntâmpine dificultățile procedurale?

Tematica
webinarului

Vreau să particip!

Beneficii
participanți

    Webinarul reprezintă o scurtă introducere și o analiză generală a principalelor etape ce trebuie parcurse în vederea accesării unor măsuri de ajutor de stat, fie că este vorba despre o schemă adoptată la nivel național, fie că este vorba de o măsură individuală de ajutor de stat.

     În mod concret, webinarul își propune să prezinte cele mai importante și relevante aspecte practice de reținut de către operatorii economici în situația în care aplică pentru solicitarea unei măsuri de ajutor de stat. 


     Pe parcursul webinarului vom detalia condițiile de eligibilitate și modalitatea de redactare a documentației specifice unora dintre cele mai solicitate scheme de ajutor de stat la nivel național, dar și raportat la Cadrul temporar al Comisiei Europene pentru măsuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei în contextul pandemiei COVID-19, precum și evoluția și stadiul acestora la nivel național.

 Reprezentanți ai unor operatori economici activi în domenii / sectoare / industrii afectate în mod direct și specific de pandemia COVID-19, orice reprezentanți de operatori economici activi pe piața din Romania, avocați, consilieri juridici etc.

Public țintă

 Reprezentanți ai unor operatori economici activi în domenii / sectoare / industrii afectate în mod direct și specific de pandemia COVID-19, orice reprezentanți de operatori economici activi pe piața din Romania, avocați, consilieri juridici etc.

Public țintă

Webinarul intitulat Opțiunile operatorilor economici pentru accesarea unei măsuri de ajutor de stat în vremea COVID-19 și cum să preîntâmpine dificultățile procedurale? are ca principal obiectiv aducerea în atenția operatorilor economici a principalelor reglementări generale în domeniul ajutorului de stat, precum și procedura de urmat la nivel intern și la nivel european în vederea aprobării unei măsuri de ajutor de stat, în special în vremea COVID-19.