Aspecte privind închiderea exercițiului financiar 2021

Webinar 02 martie 2022

© Toate drepturile rezervate S.C. Wolters Kluwer Romania SRL;
    Cod Fiscal RO8451308 / Reg. Com. J40/4017/1996;
    Tel: 031.224.41.95; Email: marketing@wkro.ro

Sună acum!

Cerasela Dragoș

Lectorul Cerasela Dragoș are o vastă experiență în consultanța financiar, contabilă și fiscală, cariera sa începand în Arthur Andersen, dezvoltându-se în Ernst & Young, BakerTilly și alte companii de consultanță.

PREZENTAREA
WEBINARULUI

În cadrul webinarului, propunem prezentarea procesului de închidere a exercițiului financiar, contabil și fiscal, cu accent pe modificările fiscale publicate în anii 2020 și 2021.

Astfel, vor fi discutate lucrările premergătoare închiderii exercițiului financiar, inclusiv dezbaterea cerințelor legislative privind categoriile de entități raportoare, formatele situațiilor financiare și auditul acestora;


  Evaluarea principalelor poziții bilanţiere, conform OMFP 182/2014;
  Aspecte fiscale privind închiderea unui exercițiu financiar conform Codului Fiscal;  
  Profit fiscal curent și distribuirea rezultatului exercițiului.

Toate aceste teme propuse vor conține și aplicații practice.

TRAINERUL 
WEBINARULUI

DETALIILE WEBINARULUI

VREAU SĂ PARTICIP!

Pentru mai multe informații vă stăm la dispoziție
Malvina Udrea: 0737 733 444  
malvina.udrea@wolterskluwer.com

CÂND ȘI UNDE

02 martie 2022; Orele 14:00 – 18:00
Fiind vorba despre un webinar, locul de unde vă conectați cu noi rămâne la alegerea dumneavoastră, din confortul locuinței sau al biroului unde lucrați.

Wolters Kluwer România SRL are dreptul să modifice datele de desfășurare ale evenimentelor sau să anuleze evenimentul, aceste informații fiind transmise în termen de 3 zile lucrătoare înainte de data stabilită inițial.

Wolters Kluwer Romania SRL nu este răspunzătoare pentru costurile suplimentare (transport, cazare etc.) angajate de participanţi. Efectuarea plăţii pentru participarea la un eveniment Wolters Kluwer Romania semnifică acceptarea termenilor şi condiţiilor privind organizarea evenimentului. 

* În cazul neparticipării în data de desfășurare a evenimentului, suma achitată nu se restituie având posibilitatea de a vizualiza înregistrarea evenimentului timp de 5 zile de la data desfășurării acestuia.

PREŢ: 400 lei + TVA

ÎNSCRIERE

Înscrierea constă în emiterea unei facturi fiscale în baza căreia puteți achita taxa de participare. Factura poate fi emisă fie pe persoană fizică, fie pe persoană juridică (societate, cabinet, PFA).

VREAU SĂ PARTICIP!VREAU SĂ PARTICIP!

CÂND ȘI UNDE

02 martie 2022; Orele 14:00 – 18:00
Fiind vorba despre un webinar, locul de unde vă conectați cu noi rămâne la alegerea dumneavoastră, din confortul locuinței sau al biroului unde lucrați.

Wolters Kluwer România SRL are dreptul să modifice datele de desfășurare ale evenimentelor sau să anuleze evenimentul, aceste informații fiind transmise în termen de 3 zile lucrătoare înainte de data stabilită inițial.

DETALIILE WEBINARULUI

ÎNSCRIERE

Înscrierea constă în emiterea unei facturi fiscale în baza căreia puteți achita taxa de participare. Factura poate fi emisă fie pe persoană fizică, fie pe persoană juridică (societate, cabinet, PFA).

AGENDA
WEBINARULUI

⏹  Aspecte generale privind închiderea exercițiului financiar 2021;
⏹  Aspecte fiscale și obligații declarative;
⏹  Dezbatere asupra celor mai frecvente întrebări.

De-a lungul carierei sale de consultant și senior manager, Cerasela a fost implicată în proiecte precum: Managementul externalizării serviciilor de contabilitate, fiscalitate și salarizare pentru diverse companii multinaționale/ locale (arii de acoperire: statutar, contabilitate de gestiune, controlling, etc); pregătirea manualelor de politici contabile/ proceduri de lucru; Contabilitate fiscală și asistență la controale fiscale; proiecte de Due Dilligence și lichidare; implementare de SAP și alte sisteme informatice; seminarii/ programe de instruire adaptate susținute intern (în cadrul companiilor), dar și clienților externi; managementul combinării de business Petrom-OMV din partea consultantului Ernst& Young.

Webinar 02 martie 2022

Economisește și rămâi informat cu Abonamentul la Webinariile WK

Vezi Oferta

PREZENTAREA
WEBINARULUI

În cadrul webinarului, propunem prezentarea procesului de închidere a exercițiului financiar, contabil și fiscal, cu accent pe modificările fiscale publicate în anii 2020 și 2021.

Astfel, vor fi discutate lucrările premergătoare închiderii exercițiului financiar, inclusiv dezbaterea cerințelor legislative privind categoriile de entități raportoare, formatele situațiilor financiare și auditul acestora;

⏹  Evaluarea principalelor poziții bilanţiere, conform OMFP 182/2014;
⏹  Aspecte fiscale privind închiderea unui exercițiu financiar conform Codului Fiscal;  
⏹  Profit fiscal curent și distribuirea rezultatului exercițiului.

Toate aceste teme propuse vor conține și aplicații practice.

BENEFICII
PARTICIPANȚI

Dintre beneficii putem enumera:
⏹  
parcurgerea practică a activităților specifice închiderii exercițiului financiar așa cum sunt prevăzute de legislația în materie, dezbatere care vă oferă suportul necesar eficientizării procesului și de a avea ca rezultat, în final, întocmirea și prezentarea fidelă a situațiilor financiare în conformitate cu legislația în vigoare;

⏹   fiind un webinar interactiv, susținut de un lector cu peste 25 de ani de experiență în domeniu, dorim să vă împărtășim din experiența și expertiza noastră, dar și a participanților.

* În cazul neparticipării în data de desfășurare a evenimentului, suma achitată nu se restituie având posibilitatea de a vizualiza înregistrarea evenimentului timp de 5 zile de la data desfășurării acestuia.

PREŢ: 400 lei + TVA

AGENDA
WEBINARULUI

⏹   Aspecte generale privind închiderea exercițiului financiar 2021;
⏹   Aspecte fiscale și obligații declarative;
⏹   Dezbatere asupra celor mai frecvente întrebări.

BENEFICII
PARTICIPANȚI

Dintre beneficii putem enumera:
⏹  
parcurgerea practică a activităților specifice închiderii exercițiului financiar așa cum sunt prevăzute de legislația în materie, dezbatere care vă oferă suportul necesar eficientizării procesului și de a avea ca rezultat, în final, întocmirea și prezentarea fidelă a situațiilor financiare în conformitate cu legislația în vigoare;

⏹   fiind un webinar interactiv, susținut de un lector cu peste 25 de ani de experiență în domeniu, dorim să vă împărtășim din experiența și expertiza noastră, dar și a participanților.

PARTICIPANȚI

Directori economici, directori financiar- contabil, contabili șefi, personal contabil și fiscal, consultanți contabili și fiscali

PARTICIPANȚI

Directori economici, directori financiar- contabil, contabili șefi, personal contabil și fiscal, consultanți contabili și fiscali

TEMATICA
WEBINARULUI


Așa cum ne-am obișnuit deja, închiderea unui exercițiu financiar, în cazul în care entitatea nu abordează, prin politici și proceduri contabile, o închidere de perioadă completă, reprezintă o suită de lucrări care creează stres.


Închiderea unui exercițiu financiar are o deosebită importanță pentru conducerea entității, deoarece reprezintă baza strategiilor de afacere și bugetare viitoare. Astfel că toate lucrările aferente închiderii unui exercițiu financiar sunt obligatorii, dintre acestea amintind:

⏹  Inventarierea partimoniului cu evidențierea rezultatelor inventarierii în contabilitate și, implicit, în situațiile financiare;
⏹  Înregistrarea în contabilitate a estimărilor de cheltuieli aferente exercițiului financiar care se închide și care vor fi facturate în exercițiul financiar următor;
⏹  Estimarea penalităților și înregistrarea acestora, atât a celor comerciale, prevăzute în contractele încheiate cu partenerii, dar și cele aferente plăților cu întârziere de taxe și impozite (dacă este cazul);
⏹  Calculul de impozit pe profit;
⏹  Repartizarea rezultatului exercițiului financiar;
⏹  Elaborarea situațiilor financiare și auditarea lor, dacă este cazul;
⏹  Aprobarea situațiilor financiare și depunerea acestora.


Toate aceste lucrări sunt reglementate prin diferite acte legislative emise de ministerul de Finanțe care prevăd reguli stricte, ele fiind subiectul de dezbatere în webinarul propus.

TEMATICA
EVENIMENTULUI

Așa cum ne-am obișnuit deja, închiderea unui exercițiu financiar, în cazul în care entitatea nu abordează, prin politici și proceduri contabile, o închidere de perioadă completă, reprezintă o suită de lucrări care creează stres.

Închiderea unui exercițiu financiar are o deosebită importanță pentru conducerea entității, deoarece reprezintă baza strategiilor de afacere și bugetare viitoare. Astfel că toate lucrările aferente închiderii unui exercițiu financiar sunt obligatorii, dintre acestea amintind:

⏹  Inventarierea partimoniului cu evidențierea rezultatelor inventarierii în contabilitate și, implicit, în situațiile financiare;
⏹  Înregistrarea în contabilitate a estimărilor de cheltuieli aferente exercițiului financiar care se închide și care vor fi facturate în exercițiul financiar următor;
⏹  Estimarea penalităților și înregistrarea acestora, atât a celor comerciale, prevăzute în contractele încheiate cu partenerii, dar și cele aferente plăților cu întârziere de taxe și impozite (dacă este cazul);
⏹  Calculul de impozit pe profit;
⏹  Repartizarea rezultatului exercițiului financiar;
⏹  Elaborarea situațiilor financiare și auditarea lor, dacă este cazul;
⏹  Aprobarea situațiilor financiare și depunerea acestora.


Toate aceste lucrări sunt reglementate prin diferite acte legislative emise de ministerul de Finanțe care prevăd reguli stricte, ele fiind subiectul de dezbatere în webinarul propus.

Cerasela a fost implicată în proiecte din diverse industrii, printre companii numărându-se Lasselsberger, Opus Land Development, Rulmenti Barlad, Alix Avien Cosmetics, Alexandrion, Plastipak, Rulmenți Bârlad, Continental Grain, SF-BAU, Media Pro, Moeller (pre-audit implementare SAP), OMV Mineraloel, Distrigaz (managementul interfață implementare SAP), Petrom, Tractebel, Vitalgaz, QCrops, Benevo, Plastipak, Tractebel, Vitalgaz, Pelzer Pimsa, Dell România, Ozone Laboratories, Sonae Sierra group, Park Bravo, Boiron, Fujitsu Suc. România, Synergy, Rulmentii Barlad; Pine Properties, Liga Profesionala de Fotbal, Wienerberger Sisteme de Cărămizi, Media Pro Internațional, Efes România, Marriott, RER RWE Entsorgung România, Mesagerie Micul Paris (Hachette Distribution), Shimizu Corporation, Plus România (Tengelmann subsidiary); Orange (curs de specialitate), Rompetrol (curs de specialitate), Toyota (curs de specialitate), Străulești Lac, Agroconcept (training); Transdanube group (training și consultanță) etc.