VREAU SĂ PARTICIP!

Pentru mai multe informații vă stăm la dispoziție!
Maria Sebe:  0737 733 444 
maria.sebe@wolterskluwer.com

Dificultățile noilor scheme de impozitare: de la mic(ro) la mare!

VREAU SĂ PARTICIP!

Dificultățile noilor scheme de impozitare: de la mic(ro) la mare!

Pentru mai multe informații vă stăm la dispoziție!
Maria Sebe: 0737 733 444 
maria.sebe@wolterskluwer.com

23 Noiembrie 2023 

Prezentarea evenimentului
  • Credeam, naivi, că anul 2022 a fost anul principalelor reforme fiscale. TVA revizuit la locuințe, microîntreprinderile re-gândite și procedura fiscală îmbunătățită. 

  • Ne-am grăbit! În 2023, deși o parte dintre măsurile adoptate în noua și ampla reformă erau previzibile, nu ne așteptam la o modificare radicală a structurii impozitelor, contribuțiilor și taxelor ce apasă asupra actorilor economici. Motivul? Reforma din 2022 urmărea ceva, reprezenta implementarea unei strategii de digitalizare și eficientizare pe termen lung a colectării. Cea din 2023 este un răspuns la o problemă din 2023: necesitatea acoperirii unei găuri bugetare!

  • Nu ne așteptam și, pentru prima oară, nici actorii economici nu se așteptau. Pentru prima oară, investitorii au spus STOP investițiilor în IT, construcții, imobiliare, pentru a aștepta o stabilizare a cadrului fiscal. 

  • Cu o piață globală din ce în ce mai nesigură, regimul fiscal atrăgător al României a fost o oază binevenită pentru investitori, salariați, antreprenori. Noile măsuri par să îngrădească oaza și să limiteze transferurile din afară către interior, dar fără a realiza că se vor înteți transferurile din interior spre exterior. 

  • Webinarul își propune să analizeze cele mai importante modificări ale regimului fiscal care afectează planurile de afaceri ale celor mici, dar și ale celor mai mari. Toate aceste modificări sunt implementate în contextul în care România trebuie să adopte legislația necesară unui impozit minim de 15% și în care se fac pași importanți pentru un sistem de facturare electronică unitar, pan-european.

CÂND ȘI UNDE

23 NOIEMBRIE 2023; Orele 13:00 – 16:00 

Webinar

Wolters Kluwer România SRL are dreptul să modifice datele de desfășurare ale evenimentelor sau să anuleze evenimentul, aceste informații fiind transmise în termen de 3 zile lucrătoare înainte de data stabilită inițial.

Efectuarea plăţii pentru participarea la un eveniment Wolters Kluwer Romania semnifică acceptarea termenilor şi condiţiilor privind organizarea evenimentului. 

În cazul neparticipării în data de desfășurare a evenimentului, suma achitată nu se restituie, având posibilitatea de a vizualiza înregistrarea evenimentului timp de 5 zile de la data desfășurării acestuia.

PREȚURI

450 lei + TVA

În cazul neparticipării în data de desfășurare a evenimentului, suma achitată nu se restituie, având posibilitatea de a vizualiza înregistrarea evenimentului timp de 5 zile de la data desfășurării acestuia.

PREȚURI

400 lei + TVA

VREAU SĂ PARTICIP!
VREAU SĂ PARTICIP!

INCLUSE ÎN PREȚ

 diplomă de participare, la cerere
voucher sintact.ro (acces 15 zile)

ÎNSCRIERE

Înscrierea constă în emiterea unei facturi fiscale în baza căreia puteți achita taxa de participare. Factura poate fi emisă fie pe persoană fizică, fie pe persoană juridică (societate, cabinet, PFA).

VREAU SĂ PARTICIP!
Detaliile evenimentului
Tematica
evenimentului

Urmărește Wolters Kluwer

© 2023 Wolters Kluwer România. Toate drepturile rezervate

•    Identificarea măsurilor fiscale care vor impacta dezvoltarea societăților mari și mici în următorii 4 – 5 ani;
•    Identificarea efectelor indirecte pe care le vor avea schimbările fiscale în raporturile cu partenerii contractuali și cu salariații;
•    Clarificarea unora dintre problemele imediate ridicate de noile prevederi și înțelegerea aspectelor încă neclarificate de acestea;
•    Identificarea elementelor de stabilitate fiscală în raporturile cu persoanele afiliate;
•    Identificarea riscurilor pe termen scurt și mediu legate de ignorarea noilor prevederi;
•    Înțelegerea limitelor noilor prevederi din perspectiva coordonării integrării lor în ansamblu normativ.
Beneficii participanți
•    Identificarea măsurilor fiscale care vor impacta dezvoltarea societăților mari și mici în următorii 4 – 5 ani;
•    Identificarea efectelor indirecte pe care le vor avea schimbările fiscale în raporturile cu partenerii contractuali și cu salariații;
•    Clarificarea unora dintre problemele imediate ridicate de noile prevederi și înțelegerea aspectelor încă neclarificate de acestea;
•    Identificarea elementelor de stabilitate fiscală în raporturile cu persoanele afiliate;
•    Identificarea riscurilor pe termen scurt și mediu legate de ignorarea noilor prevederi;
•    Înțelegerea limitelor noilor prevederi din perspectiva coordonării integrării lor în ansamblu normativ.

Evenimentul formează obiectul procedurii de aprobare în principiu de către INPPA. Conferința este inclusă în programul de pregătire și perfecționare continuă a avocaților. Punctele de pregătire profesională se vor acorda după încheierea conferinței, în baza prevederilor Metodologiei de recunoaștere a activitaților de pregatire profesională continuă, aprobată de Consiliul U.N.B.R.

Evenimentul formează obiectul procedurii de aprobare în principiu de către I.N.P.P.A. Conferința este inclusă în programul de pregătire și perfecționare continuă a avocaților. Punctele de pregătire profesională se vor acorda după încheierea conferinței, în baza prevederilor Metodologiei de recunoaștere a activităților de pregătire profesională continuă, aprobată de Consiliul U.N.B.R.

  • Management executiv și financiar din cadrul societăților din România și/ sau grupurilor multinaționale care sunt prezente în România;
     
  • Management și personal al departamentelor financiar și/ sau contabil din cadrul entităților active atât în România, cât și în afara țării;

  • Departamentele juridice din cadrul entităților care activează atât în România, cât și în afara țării.
Participanți
1.    Problematica noii impozitări a veniturilor
1.1.  Dacă ești mic, trebuie să fii atent un pic ! Microîntreprinderea trebuie să producă, nu să ofere consultanță !
1.2.  Independent, dar muncitor ! – beneficiu minim pentru independent si noile praguri aplicabile CASS
1.3.  Muncitor, dar sănătos ! – noul regim al facilităților fiscale (IT/construcții/ agricultură) și al tichetelor valorice din perspectiva CASS
1.4.  Investitor, proprietar sau autor, automat câștigător? Impozitarea veniturilor din activități care, de regulă, sunt conexe surselor principale de venit.
1.5.  Sursele neidentificabile nu mai sunt alte surse pentru persoanele fizice

2.    Impozitarea și taxarea companiilor: câteva piedici, dar și un pic de sprijin
2.1.  Concept vechi, interpretare nouă: impozit minim pe cifra de afaceri. Dificultăți speciale în zona bancară și de Oil&Gas,
2.2.  Câte impozite minime datorezi dacă ești mare? Din 2024, un impozit pe profit de minim 15%.
2.3.  Preturile de transfer sunt la mare căutare. Acum, cu soluții predictibile din partea instanțelor și un pic de suport european.
2.4.  E-factura – dacă nu încarc, deduc ?

3.    TVA-ul trece, imobiliarele rămân
3.1.  De la 5% la 9% - panourile și locuințele sociale! Situații tranzitorii nereglementate.
3.2.  De la 9% la 19% - zahărul nu mai este aliment! 
| Lectorii evenimentului

GEORGE TRANTEA

Avocat cu peste 15 ani experiență în domeniul litigiilor fiscale, GeorgeTRANTEA este coordonator al Centrului de Dispute Fiscale din cadrul Filip & Company. 

Deoarece orice dispută poate fi prevenită, George urmărește să faciliteze înțelegerea implicațiilor fiscale pe care le au operațiunile derulate de clienții Filip & Company. După o serie de webinarii care au vizat noile reguli TVA din spațiul comunitar (Quick Fixes și E-commerce în 2021), implicațiile impozitului minim agreat de OCDE și G20 în 2022, precum și reforma fiscală din 2022, George vă propune analiza juridică a noii paradigme fiscale de la finalul anului 2023.


La baza experienței sale, stă o pregătire internațională, atât în sistemul legal din România, cât și cel din Franța. Experiența câștigată atât în România, cât și în Franța, i-au oferit o perspectivă europeană și o mai bună înțelegere a domeniului legal și a intereselor și obiectivelor economice ale clienților.

ADRIAN CRISTEA

Avocat în cadrul Filip & Company, Adrian CRISTEA are peste 10 ani de experiență în domenii precum litigiile comerciale, administrative și fiscale. Perspectiva economică, bazată pe experiența acumulată ca avocat, dar și ca investitor, îi permite să coordoneze răspunsul comercial al clienților în materii tehnice, precum domeniul investițiilor bursiere sau al obligațiilor fiscale.


Experiența substanțială în proiecte complexe, într-o multitudine de domenii și sectoare, îi oferă lui Adrian o perspectivă aplicată și pragmatică, precum și capacitatea de a simplifica lucrurile și de a le face mai ușor de înțeles.

23 Noiembrie 2023

MIHAI-ADRIAN ZAMFIR

Avocat în cadrul Filip & Company, Adrian ZAMFIR are experiență în cadrul mai multor ramuri de drept, cea mai extinsă experiență fiind aferentă litigiilor administrative și fiscale. Adrian reușește, în toate interacțiunile sale cu autoritățile fiscale și clienții, să realizeze cu eficiență transmiterea informației tehnice, fiscale, cu ajutorul unor termeni prietenoși și accesibili, bazându-se pe exemple preluate din experiența dobândită și cazuistica analizată. 


Experiența dobândită în proiecte complexe din diverse arii de practică i-a permis apropierea de regulile în materie de TVA, impozit pe venit sau prețuri de transfer,  arii în care activează cu titlu regulat și în care reușește să comunice apărările și punctele sale de vedere într-o manieră clară și eficientă atât pentru autorități, cât și pentru instanțe.

Evenimentul formează obiectul procedurii de aprobare în principiu de către I.N.P.P.A. Conferința este inclusă în programul de pregătire și perfecționare continuă a avocaților. Punctele de pregătire profesională se vor acorda după încheierea conferinței, în baza prevederilor Metodologiei de recunoaștere a activităților de pregătire profesională continuă, aprobată de Consiliul U.N.B.R.